Tyto stránky jsou věnovány všem, kteří se zajímají o hru na bicí nástroje

Bubeník cvičí na tympány.
Počítá takty: 1, 2, 3... 30... 35... 60... 120, 121 zahraje dvě rány: bum, bum a počítá dál: 1, 2, 3... 47... 72... zahraje další dvě rány: bub, bum a počítá dál. Takhle to podobně pokračuje dál, až zahraje tremolo a poslední tři rány a povídá:"Ten Mozart, to je ale skvělá hudba!"
Zkouška orchestru.
Hraje se část z první věty symfonie, v jednom místě se všichni bubeníci z orchestru seběhnou k tympánistovi a něco tam kutí. "No tak klid, pánové!" dirigent zastaví orchestr a chce celý úsek skladby opakovat. Znovu se hraje a v tom samém místě, jako předtím, se všichni bubeníci seběhnou a začnou u tympánu něco kutit. Dirigent už to však nevydrží a začne se rozčilovat: "Pánové, tak tohle by teda nešlo, co tam proboha děláte??" Trianglista mu na to odpoví: "Když tady je v notách napsáno ohne triangl a ono to nejde udělat..."
"Tati, můžu ti říct vtip o bubeníkovi?"
"Ano, ale vždyť jsem bubeník."
"Neboj, tak já ho řeknu pomalu a nahlas."
"To jsou dneska lidi..."

"Dnes ráno na mě zvonil soused ve 2:30! Chápete to? V půl třetí ráno!!!
Naštěstí jsem ještě nespal, protože jsem cvičil na bubny!"

Vývoj bicí soupravy



Bicí souprava je sbírka bubnů, činelů a dalších bicích nástrojů, jako například kravský zvonec, temple blok, triangl a tamburína, sestavených tak, aby na ně mohl hrát jediný člověk – bubeník. Na tyto nástroje se hraje paličkami, špejlemi nebo metličkami, případně rukou. Dvě výjimky tvoří velký buben a hi-hat, na jejichž pedály hrajeme nohou, proto bubeník při hraní sedí. V dnešní době jsou přistavovány k pedálům i jiné bicí nástroje, zejména kravský zvonec a podobně.



Termín bicí souprava byl použit poprvé ve Velké Británii na začátku 18. století. Soupravy bicích nástrojů byly vyvinuty v důsledku prostorových a finančních důvodů v divadlech, kde jeden bubeník měl pokrýt co největší množství bicích nástrojů ve skladbách. Nejprve se bubeníci snažili vše zahrát pomocí rukou, a až v roce 1890 začala firma Ludwig experimentovat s pedály, kdy v roce 1909 přivedla na trh, na svou dobu plně funkční, pedál basového bubnu, a tak nastartovala cestu pro moderní bicí soupravy.



Během První světové války se u souprav rozšířilo používání perkusí a velkých basových bubnů, které se staly základem jazzového setu. Kolem roku 1926 se začínají objevovat stojany hi-hat a první kovové držáky na tom-tomy, stojany malý bubínek i činely a také jakýsi stoleček, na který byly odkládány perkuse jako kravské zvonce, píšťalky, klaksony atd.



Do roku 1930 se dospělo k základní sestavě bicí soupravy, která se v této době skládala z basového bubnu, malého bubínku, tom-tomů, floor tomu a činelů. Menší tom-tomy se začali upevňovat držákem nad basový buben, floor tomy měly vlastní nohy, na kterých stály na podlaze. O deset let později v roce 1940 začal bubeník Louie Bellson propagovat soupravy s dvěma basovými bubny. Bubeník Gene Krupa, který vedl vlastní soubor, se proslavil zejména svými sóly, která přinesla další zájem o bicí nástroje. Mezi léty 1962 – 1964 s převahou rock´n rollu nastal zlomový okamžik, když se např. Ringo Star s Beatles dostal do americké televize a tak naplno motivoval další pokračovatele, nejen hráče na bicí soupravy, ale také výrobce hudebních nástrojů.
Kolem roku 1960 se stalo trendem rozšiřování bicí soupravy, zejména v rockové hudbě, které nabylo v průběhu dalších třiceti let a stalo se velice populárním. Velké množství bubnů a činelů používají například Billy Cobham, Carl Palmer, Neil Peart, Phil Collins. Ke konci 20. století ze začínají nově objevovat i elektronické bicí. Pedály na basový buben se vyvinuly s cílem používat místo dvou basových bubnu jen jeden, a tak vzniká dvojšlapka („doublepedal“). V dnešní době se někteří bubeníci vrací zpět k menším bicím sestavám (Mitch Mitchell, Ian Paice, John Bonham), nebo naopak je ještě více rozšiřují (Peter Criss, Mike Portnoy, Terry Bozzio). Po roce 2000 se běžně u bicích souprav používají elektronické moduly a pady, které umožňují vytvoření různých elektronických zvuků, hraní s metronomem, aktivace smyčky různého hudebního stylu a podobně.

uvod.jpg

Líbí se vám obsah těchto stránek?

Ano. (154 | 73%)
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one