Tyto stránky jsou věnovány všem, kteří se zajímají o hru na bicí nástroje

Bubeník cvičí na tympány.
Počítá takty: 1, 2, 3... 30... 35... 60... 120, 121 zahraje dvě rány: bum, bum a počítá dál: 1, 2, 3... 47... 72... zahraje další dvě rány: bub, bum a počítá dál. Takhle to podobně pokračuje dál, až zahraje tremolo a poslední tři rány a povídá:"Ten Mozart, to je ale skvělá hudba!"
Zkouška orchestru.
Hraje se část z první věty symfonie, v jednom místě se všichni bubeníci z orchestru seběhnou k tympánistovi a něco tam kutí. "No tak klid, pánové!" dirigent zastaví orchestr a chce celý úsek skladby opakovat. Znovu se hraje a v tom samém místě, jako předtím, se všichni bubeníci seběhnou a začnou u tympánu něco kutit. Dirigent už to však nevydrží a začne se rozčilovat: "Pánové, tak tohle by teda nešlo, co tam proboha děláte??" Trianglista mu na to odpoví: "Když tady je v notách napsáno ohne triangl a ono to nejde udělat..."
"Tati, můžu ti říct vtip o bubeníkovi?"
"Ano, ale vždyť jsem bubeník."
"Neboj, tak já ho řeknu pomalu a nahlas."
"To jsou dneska lidi..."

"Dnes ráno na mě zvonil soused ve 2:30! Chápete to? V půl třetí ráno!!!
Naštěstí jsem ještě nespal, protože jsem cvičil na bubny!"

Začneme hraním šestnáctinových hodnot ve čtyř čtvrťovém taktu. Vždy akcentujeme první šestnáctinovou notu v taktu. Tento takt zopakujeme čtyřikrát a v dalších opakovaných čtyřech taktech akcentujeme druhou šestnáctinu, v následujících čtyřech taktech akcentujeme třetí šestnáctinu, v dalších čtvrtou, pátou, šestou atd. než vyčerpáme všechny možnosti.

akcentposun.bmp.png

Tento způsob tvoření rytmů můžeme pracovně nazvat posouvání hodnot.
Dále takto můžeme posouvat akcentované dvě šestnáctinové noty. Pro přehlednost, a pokud chceme být důslední, je lepší si posouvaný rytmus zapsat do not ve všech variantách, abychom žádnou nevynechali. Rytmus posouváme vždy o jednu šestnáctinovou hodnotu.

akcent2posun.bmp.png

Posouvat můžeme tři, čtyři, pět po sobě jdoucích šestnáctinových hodnot, nebo i jakýkoliv rytmus Ve výsledku zjistíte, že zdánlivě složité rytmy vznikly pouze posunutím jednoduchého rytmu.



Tento jev můžete aplikovat do jakéhokoliv taktu s jakýmikoliv hodnotami, ovšem je lepší používat hodnoty drobnější pro větší progresivnost cvičení.

uvod.jpg

Líbí se vám obsah těchto stránek?

Ano. (154 | 73%)
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one