Tyto stránky jsou věnovány všem, kteří se zajímají o hru na bicí nástroje

Bubeník cvičí na tympány.
Počítá takty: 1, 2, 3... 30... 35... 60... 120, 121 zahraje dvě rány: bum, bum a počítá dál: 1, 2, 3... 47... 72... zahraje další dvě rány: bub, bum a počítá dál. Takhle to podobně pokračuje dál, až zahraje tremolo a poslední tři rány a povídá:"Ten Mozart, to je ale skvělá hudba!"
Zkouška orchestru.
Hraje se část z první věty symfonie, v jednom místě se všichni bubeníci z orchestru seběhnou k tympánistovi a něco tam kutí. "No tak klid, pánové!" dirigent zastaví orchestr a chce celý úsek skladby opakovat. Znovu se hraje a v tom samém místě, jako předtím, se všichni bubeníci seběhnou a začnou u tympánu něco kutit. Dirigent už to však nevydrží a začne se rozčilovat: "Pánové, tak tohle by teda nešlo, co tam proboha děláte??" Trianglista mu na to odpoví: "Když tady je v notách napsáno ohne triangl a ono to nejde udělat..."
"Tati, můžu ti říct vtip o bubeníkovi?"
"Ano, ale vždyť jsem bubeník."
"Neboj, tak já ho řeknu pomalu a nahlas."
"To jsou dneska lidi..."

"Dnes ráno na mě zvonil soused ve 2:30! Chápete to? V půl třetí ráno!!!
Naštěstí jsem ještě nespal, protože jsem cvičil na bubny!"

Tvoření bicích do hudby aneb hra „play-along“



Co a jak zahrát na bicí do hudby závisí na několika okolnostech. Nejprve je důležité vědět, jaký styl chceme v dané skladbě podpořit. Ať už hrajeme jakýkoli styl neartificiální hudby a máme skladbu již hotovou bez bicí soupravy, vždy si musíme skladbu nejprve celou poslechnout bez toho, abychom do ní cokoliv zkoušeli hrát. Při prvním poslechu zjistíme formu skladby, témata, ve kterých jsou rytmické motivy, různé odsazení, gradace a další prvky, které musíme na bicí soupravu nějak podpořit. Poté, co si rozdělíme skladbu na kratší úseky, zaměříme se na jednotlivé z nich, které dál rozpitváváme a vymýšlíme do nich rytmický doprovod. Kopírování rytmu z melodií ostatních nástrojů provádíme vždy promyšleně, smysluplně a citlivě, jinak bude znít rytmus melodie kopírovaný například činely než dvojšlapkou. Při tvoření rytmů používáme zvukomalebnost bicích nástrojů, které máme u své bicí soupravy k dispozici.
Pokud stavíme doprovod přímo na zkouškách s kapelou (nebo případně po zkoušce doma), postupujeme dosti podobně. Kytarista nebo baskytarista si připraví riff, nejprve si ho poslechneme a poté ho podle následujících příkladů podpoříme doprovodem na soupravu. Zaměříme se na jednotlivé kratičké úseky, ale stále musíme dbát na celistvost skladby.

Souhra baskytary a bicí soupravy
Baskytarista a bubeník by měli společně cvičit a hrát nejen na zkouškách se zbytkem kapely, ale i samostatně, protože souhra těchto dvou nástrojů je v kapele velmi důležitá. Bubeník velmi často kopíruje rytmus melodie, kterou hraje právě baskytara, a to zejména na kopák, i když možností, jak už jsem zmínil je velice mnoho.

V následujících příkladech jsem použil jediný basový riff a doprovodil ho několika rytmy. Tím jsem vám chtěl ukázat, jak lze jediný riff podpořit mnoha a mnoha způsoby.
př.1:
stavPr1.bmp.png
př.2:
stavPr2.bmp.png
př.3:
stavPr3.bmp.png
př.4:
stavPr4.bmp.png
př.5:
stavPr5.bmp.png
př.6:
stavPr6.bmp.png
př.7:
stavPr7.bmp.png
uvod.jpg

Líbí se vám obsah těchto stránek?

Ano. (154 | 73%)
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one